April 16, 2009

Check-up at PUSRAWI (33 weeks)


Berat aku dah cecah 62 kg..Dr. Zul nasihatkan aku supaya kurangkan makan sbb chances baby nak cecah 3.8kg pada minggu akhir kelahiran sgt tinggi..bukan aper takut susah nak kluar. Check-up kali ni kandungan gula tak normal..
dr. tanya " tadi ader minum minuman manis ker? "
aku kate " milo ais.."
dr: " ader tanda coklat kat sini hasil pemeriksaan air kencing..tanda awal kencing manis..jgn risau sbb for pregnant woman, ginjal tak dpt turas kandungan gula dengan betul..tp berjaga2 lah.".
aku: " dr. saya nak sangat gi konvokesyen 26 Mei ni ( minggu 39 pregnancy)..agak2 sempat tak?"
dr: kalo dah cukup 38 minggu..saya boleh indius awak untuk cepatkan proses kelahiran..baby dah matang n saya takut kalo awak bersalin cukup minggu ke 40..baby lak susak kluar sbb besar..setiap minggu berat baby akan bertambah...tapi kite tgk condition kepala baby dari pangkal rahim..
dr: so kite tgk camna check-up for the next month..ok..


No comments: