July 28, 2009

Tension...


Sorry..lama dah tak update blog...laptop masalah...ni guna komputer kat pusat tuisyen jap..
so ni 3 entry sepanjang minggu ni...
Ahad lepas aku gi la hospital swasta berdekatan rumah ku..n doktor situ tak leh nak rawat...sbb diorang hanya pakar dalam bab bersalin jer...so aku dirujuk ke hospital sg buloh utk rawatan lanjut...terus la ke emergency...
tapi aper yg berlaku n ketidakpuasan hati....tengok la gambar yg aku ambil sepanjang tempoh menunggu hampir 2 jam...



Ramai giler orang tunggu giliran....yg hampir nak pengsan pun kena tunggu gak...aku tengok minah yg pakai wheel chair tu dah menggeletar....n dirawat oleh rakan2nya..



nombor giliran aku 1029....masa aku datang 1025 jam kat tangan kul 12.30tghari....dekat sejam aku tunggu baru sampai 1027....aku tengok nurse keluar masuk bilik...doktor tak tau ler ader kat dalam ke tak...dalam sejam setengah kemudian sorang doktor cina masuk bilik 8...rupanyer..bilik 9 jer ader doktor...patutla lambat...org makin lama makin ramai...

tunggu nyer tunggu...kul 1.45 baru aku masuk...buat sket rawatan..doktor bg aku surat..utk esok sbb doktor pakar sakit aku tu tak der ari ni..almaklum klinik pakar tutup sbb ahad..

Esoknyer pagi aku gi balik...klinik pakar..baru kul 9 pagi..fuh ramai giler menunggu...aku n hubby hanya perhatikan keadaan sekeliling...kebanyakannyer org tua2...susah betoi kalu ader penyakit ni...ni aku muda lagi..kalo tengok org2 tua yg bertongkat...wheel chair...lagi sedih..
kul 11.30 pagi nama aku dipanggil...nurse hanya berikan tarikh datang semula 25 ogos ni utk jumpa doktor pakar...sakit aku semalam tu agaknyer tak kritikal kot...jawabnyer datang 25 ogos tu entah2 dah baik....kalo baik..kalo tak baik...makin parah kot...so kalo dalam time ni tak baik...gi jumpa pakar swasta la nampaknyer...

No comments: