November 13, 2009

entry bengang!!!

Before that, thanks a lot pada 3 orang ni Cikgu Mad, Linda n Chaie…… Why????????????
Because gelar aku sebagai org yg ‘tabah’…..Ya sbb prinsip ‘ erti hidup pada memberi’ itulah aku tak rasa diorg boleh panggil aku seorang yg tabah…
diorang adalah sahabat n adik yg sering mengikuti perkembangan kehidupanku…..mungkin dari situ, perkataan ‘tabah’ terkeluar dari mulut n komen diorg …

ya….disbbkan terlalu ‘memberi’ sampai kekadang org pijak kepala..tu yg aku geram...mungkin gak satu ujian wat kesabaranku..
Jom.......…. aku citer sedikit sikap yg sepatutnya tak boleh dicontohi langsung….

Satu hari ni aku gi kerja awal dari biasa disbbkan my hubby ader seminar…mmg byk kerja la..nak print out flyer, brochure n borang pendaftaran…mmg semangat nak wat semua tu..dtg lak sorang ni ….mmg client lama aku …..tapi permintaan dia utk wat something yg menganggu tugasku benar2 menyakit hati….mula2 mmg ikhlas nak membantu….tapi biler tang memaksa mcm kuli ni melampau ler….korang nak tau mengapa aku rasa mcm kuli….sbb memaksa aku menyiapkannyer ‘on time’…..mmg kerja tu aku dibayar…..tapi aku tak desperate sgtla duit ko tu…..dah la tu yg menguris hati bile aku kenakan bayaran byk soal lak… boleh campak lak duit tu atas meja (mungkin bg dia pemberian secara begitu dah biasa) tapi cuba la korang bayangkan ……dah penat2 buat keje dier hampir 3 jam ……at least , ko hargai aper yg aku wat ……bgla kat tangan……itu kan Nampak lebih bersopan….kiter kan org melayu….tmpt keje aku tak menawarkan keje tu….kalo ko nak murah, cepat …. pegi la kat kat kedai lain…..bukan pusat tuisyen…..so mmg dalam hati aku dah niat this is the last time for u…..pas ni sorryyyyy ler malas nak layan…aper2 urusan ko ….gi la jumpa hubby aku ….aku dah tak nak masuk campur…...jgn pikir ko ader duit ko boleh beli segalan
ya…Lu pikir la sendiri…

No comments: