August 15, 2010

ehhh...air apa ni

Terkejut betul smlm...bila tiba-tiba ada yg terasa air keluar..basah la sket kain batik yg dipakai...dlm fikiranku tak kan baru 27 minggu air ketuban dah kuar..biar betul...tanpa berlengah lagi..terus ke Pusrawi utk dapatkan pengesahan samada betul tak air ketuban...sampai jer ke Pusrawi..aku dibawa ke bilik bersalin..lalu diseluk utk kepastian..tapi doktor pun tak dapat sahkan ..tapi demi menjaga kandungan aku disarankan mendapat 2 dos suntikan utk matangkan paru-paru baby dos pertama aku terima 1.30 ptg...dan dos kedua lak 1.30 pagi...nasihat doktor jika air ini kuar berterusan...terpaksalah aku pergi ke Hospital Kerajaan sbb Pusrawi tak cukup peralatan utk terima kelahiran baby pra-matang....
Tapi alhamdullilah..tak der la apa2 yg berlaku..dan sampai sekarang masih lagi akuc dpt rasakan pergerakan baby dlm perut ni...mmg aku tak wat keje rumah langsung..nasib baik adik aku dtg tolong kemas2 rumah, jaga budak 2 ni...boleh lah bedrest sepenuhnya...
Tapi rasa takut still lagi menyelebungi sbb ader jiran aku sorang ni anak dia mati dlm perut sbb biar kan sahaja air ni kuar dan terus kuar sbb dia tak rasa sakit...sampai lah air ketuban dlm perut kering...bahaya betul keadaan cmni.....diharapkan sapa2 adaer pengalaman cmni boleh berkongsi...puasa aku pun terpaksa lah dibatalkan ....bile keadaan mcmni....aku mmg boleh tahan makan ...tapi baby ni mungkin perlukan zat utk tumbesarannya...
aku pun still searching gak mcmmana keadaan mcmni boleh berlaku...
 Harap-harap tiada apa yg berlaku...InsyaAllah


No comments: