March 24, 2009

Cuti Sekolah...memenatkan..

Seminggu...cuti sekolah ni aku kelam kabut sikit...almaklumla..majoriti cikgu2 yg ngajar kat PTGM ni cuti...dengan perut memboyot nilah aku berlari cover 2..3 kelas selama 2 jam dari 8.00 - 10.00 mlm..petang tu kul 5 dah siap bahan n modul untuk di fotostat..nasib baik ader kerani sorang..kami berdualah yg handle...hubby aku dok jaga 1 cawangan di Sek 4..manager kat sek 4 tulah Cikgu Aqmal n Cikgu Saiful yg baru melangsungkan perkahwinan..(bagila can diorg cuti seminggu..nak honeymoon).. ha korang kira beruntungla kitaorg ader cover..kalu ktorg dulu kahwin 4 hari je...2 hari kenduri..n 2 hari jer honeymoon kat Cameron Highlands...kenduri belah husband wat 2 bulan lepas tu...itu pun cari cuti sabtu n ahad...nak wat cam na nikan periuk nasi kami..Kami lebih mengutamakan pelanggan...

Ramai student yg datang walaupun cuti sekolah...dah hampir 6 tahun aku berkecimpung dalam bisnes Pusat Tuisyen ni..2 thn ke belakangan ni la aku nampak parent betul2 menitik beratkan pelajaran anak2.... Cuti 2 ..3 hari jer..pas tu mesti go on ngan tuisyen...dulu...kalu cuti sekolah walaupun kami buka, tp berapa kerat je yg datang...So seminggu ni aku banyak cover kelas form 5..aku nak pastikan SPM diorg ni cemerlang...Maths, add-maths n physics..Pelajar kami bukan saje..sekolah luar..tp budak boarding school..(MTD, SBP ALAM SHAH, MRSM JASIN) pun ader..diorg mmg setiap cuti sekolah jer pasti ader...disebabkan semangat diorg berkobar2 nak berjaya..aku pun jadi tak lokek nak bg tip atau aper sajer ilmu..biler lagi nak tolong anak bangsa sendiri...

Tapi biler ambil anak jer jam 12tghmlm..aku dah flat dah....tu panahan kerja sendiri..kalu tak usaha lebih tak dapat lah duit lebih....Tp susah mcmmana pun aku rasa seronok mcm ni..family jer yg bising...carilah keje lain takkan nak harap duit tuisyen je..biar la husband sorang bisnes...tu yg nak sedapkan hati diorg aku sambung master dengan hasil titik peluh sendiri...tp betul gak kata family..anak dah semakin bertambah..life diorg pun kadang 2 tak tentu arah...siang tido ..malam berjaga..tu belum sekolah kalu dah sekolah..camna..??? Whatever tengok lah rezeki aku selepas ni.....aper2 hanya tuhan sajer yg tahu!!!!!Dia Maha Mengetahui..yg penting aku happy dengan life sekarang...Alhamdullilah atas rezeki skang ni nak banding mula-mula aku ceburi bisnes ni..kalu nak cerita mmg panjang...nanti aku akan kongsikan di lain masa dengan blogger sekalian....

No comments: