April 11, 2009

Kesengsaraan minggu 32 keatas bermula@2009



Fuh..ni yg waktu yg betoi2 menyeksakan...i'm tired of this..rase nyer mcm cepat2 la baby ni kluar..bukan sengsara aper..nak bawa perut yg semakin membesar ni..sememangnyer dari pengalaman..baby lelaki lah yg paling berat nak bawa..masa pregnantkan u-yen dulu..seminggu sblm hari bersalin larat lagi gi shopping kat IOI mall ngan kakak ipar...berbeza betui antara anak lelaki dan perempuan.

Pregnancy yg ke-3 ni sama jer mcm naqiu.. masa naqiu dulu sebulan lagi nak bersalin dah dok relax kat Ipoh..umah mak, bukan per org nampak mcm i mengandung kembar..padahal sorang jer mana taknyer kuar-kuar 3.8 kg....masak!!!....pregnancy kali ni larat tak larat kena gak g kerja..mcm org lain gak..kalu mlm tak kira hujan lebat ke sejuk ke ..aku tetap berpeluh...nak tidur pun sengsara...nak beralih ke kiri dan ke kanan pun susah..yg paling menyeksakan biler si u-yen ni minta wat susu tengah malam...kalu lambat terjerit-jeritlah dia macam kena rasuk hantu..abang long dia boleh bersabar lagi..tunggu mama nak bangun diri yg semakin memberat ni...

Ha yg baby kali ni lagi la kuat menendang....bile mengiring ke kanan terasa geli...macam baby ni geletek la perut aku...ha disebabkan biler slalu bangun asyik nak gi toilet...so keje aku banyak duduklah..nasib student pun paham..kadang-kadang tu student aku takut tgk aku berdiri lama-lama tulis kat whiteboard tu.."duduk la cikgu..takut tengok perut cikgu tu"..kali ni tak tau lak berape kg yg akan kuar...semua ikut species papa dier berbadan besar...aku ni dah kecil molek..teringat kata2 mak aku dulu...mak tak dpt bayangkan kalu anak ko semua ikut species nizam...ha ni lah kenyataannya...pada aku aper nak risau.. semua tu kan kuasa Yang Maha Esa..di yg jadi penentu..

No comments: