May 28, 2009

Konvokesyen Day!!!!


26 Mei 2009- Selasa
Tibalah hari yang bersejarah...bagiku. Mak aku datang untuk jaga baby sbb takkan nak bawa kot..buatnyer menangis kiak..kiak.. aku dalam dewan tak tau biler leh kluar..jadi aku, hubby, naqiu n nurin serta Pak Anjang n Pak Teh diorg jelah yg ikut ke konvokesyen kali ni..lagipun hari Selasa semua org bekerja..Alhamdullilah aku lak dah dapat maid...senang le sikit..kalu tidak harapkan dua adik lelaki aku tu..biasalah rumah for sure mcm tongkang pecah...dapat tengok2kan naqiu n nurin dah cukup...sbb aku bab pantang ni straight sket...ni lah masa nak kuruskan badan balik...kalo dah abis pantang takkan nyer nak bertungku,bertangas n lain2...so mcm mana pun kena ader maid...jaga makan minum n pakai naqiu n nurin...senangla aku sket...entry kali ni..nak citer pasal konvokesyen day...



Aku bertuah gaklah sbb semua hadirin n graduan kena ader kat Dewan tepat kul 8 pagi...aku lak 8.20 baru sampai....laluan masuk kereta pun diorg bagi VIP nyer sbb aku ader reason...graduan dalam pantang...itupun pihak pengurusan tak bagi dtg sbb takut tumpah darah atau pengsan...tapi aku rasa dah kuat sket tu yg pegi gak..sampai jer depan dewan aku jumpa pegawai bertugas n diorg pakaikan jubah aku...terus aku dibawa di pintu dewan sementara member yg lain kena beratur panjang...dalam dewan diorg kata kalu sejuk sangat bg tau..boleh pakaikan blazer diorg..
ambil berat betui....aku kena dok ngan 5 n 6 org yg juga tgh pregnant, pantang n ader masalah kesihatan...tp biler dpat tmpt duduk dlm dewan kena ikut giliran n baru jumpa ngan member se fakulti...sambil menunggu ketibaan Yang Dipertuan Agong...sbg Cansellor Uitm...apalagi berborak lah ngan member lama tak jumpa...Sampai giliran ambik skrol...perut dah mula rasa lapar n breast dah penuh ngan susu...basah gak lah baju..itupun pakai 2 lapis...nasib baik pakai jubah...aku pun diarah terus keluar dewan sementara member lain kena tunggu sampai upacara abis..yelah takut sejuk sgt..atau pening kepala ker...kluar jer dewan aku jumpa adik2 aku n anak aku..mana naqiu n papa? diorg beli bunga.....rupanyer...dah berposing kat depan dewan ngan hubby n anak2...kami terus pulang...sbb aku rasa letih n lapar...kang lama2 pengsan lak...tu yg chow lekas2....sian member2 aku tu..tepon aku nak bergambar tup2 aku dah balik..tapalah kesihatan tak mengizinkan....aper2 tahniah utk korang semua...


No comments: