August 25, 2010

Menu Berbuka dan Sahurku!!


Menu berbuka


air aku segelas jer...laici bandung...yg lagi 2 tu hubby punya...


tak sabar nak berbuka...


berbuka @ idaman restoran

wwawawawa..terliur tgk blog member2 yg rajin menyediakan hidangan berbuka ...
sorry ehh..tajuk aku menu berbuka dan sahur...tapi sememangnya aku tak masak pun sepanjang berbuka puasa tahun ni...setiap kali berbuka makan di luar berdua dgn hubby...
waktu sahur lak aku akan panaskan lauk berbuka atau just goreng-2 sayur dan ikan jer...
disebabkan preggy almost 7 months....aku buat mana yg termampu...

Menu sahur biasanya yg dicari di bazaar ramadhan...

siput sedut...

Setiap kali 4.30 pagi jer si kecik tu mesti bangun sahur sekali...nak masak pun tak leh...sampai satu ari tu tak beli satu pun utk bersahur....sebabkan dia meragam dari kul 4 pagi sampai 5.15 pagi...terpaksalah goreng telur jer aku dan hubby makan telur ngan kicap jer..
jaja..jaja..sabo je lah

Pukul 4.30 ptg lak gi anta anak-anak rumah babysitter...
Kelas form 3 memang aku bawa ke sebelah petang (sblm ni mlm) ...so kelas tusyen ni berakhir pukul 7 ptg..tu yg mmg tak leh berbuka dirumah..selepas berbuka 8.30mlm baru on semula tusyen..
Terawih???? kul 12 mlm la berterawih sorang2 slps solat isyak...
nak wat camna??
ni  la mata pencarian aku sepanjang mengajar dan mengendalikan pusat tuisyen almost 7 years..


Apapun...persiapan raya ni thn agak bersederhana...
no shopping raya????..
nanti mak aku la yg tolong belikan baju raya utk anak2ku...adoi tak larat nak pusing shopping kompleks cari baju raya..
no open house???
saper nak tolong..nak cari maid pun susah...
no kuih raya ??
bila raya rumah mak sendiri ...just beli je la..kan 
sepatutnya balik Muar thn ni..
tapi nampaknya tak 
sbb tak larat!!!




No comments: