June 10, 2009

happy father's day




belum terlewat aku ucapkan "Selamat Hari Bapa " kepada semua yg menjadi bapa diluar sana terutama abah kat Ipoh!!! Thanks for being my father...ever n forever...
seingat dulu masa kecil...abah lah lelaki yg banyak bantu mak dalam menjaga kitaorg 9 adik-beradik...

dari kecil abah org yg berjaya mencium bakat ku dalam senilukis...n tak jemu menghantar aku menyertai any of art competition kat Ipoh..n byk kali gak menang tempat pertama masa sek rendah...semua ilham abahku...pelukisnyer aku...

ha..yg aku respect abah aku ni...walaupun garang masa mengajar kitog..but he 's very lovely n caring person nama abdul rahman ....adik aku, Lia masa baby cukupla susah nak jaga..asyik menangis jer..mak pun tension..tp abah...very tip top assistant...sanggup wat buai dalam kelambu tu..n berjaga malam demi anak n isteri tercinta...beruntung sungguh mak aku!!!!!!


hah bab duit...nak beli buku jer..mahal pun dibelikan tapi mainan ..murah pun tak bagi..abah ku mmg pentingkan pendidikan...usah kata astro...tv pun berita jer dia bg buka....tgk jerlah adik-beradik belah abah...hanya kami 7 yg berjaya ke menara gading...( lagi 2 baru sekolah) ...fuh ...mmg boleh jadi bapa mithali ni..

abah memang sayangkan kami...dari kecil segala kasih sayang n pengorbanan tak ternilai...mak aku penah citer..masa muda abah mmg bergaya, hansem..fuh ramai mak we...pentingkan kawan2...mat motor.....(bukan mat rempit tau) ...tp biler kawin segala2 berubah...dia sanggup pakai baju buruk pergi menjaja ikan...dia sanggup dok rumah tengok keje sekolah yg kami buat... walaupun tak berpelajaran tinggi...dia sanggup tinggalkan keseronokan masa mudanyer demi mencari rezeki utk anak2 ...semua sedara hairan mcmmana ko tanggung anak 3 org anak sekaligus masuk universiti????(masa2 akak ku USM, aku lak UM n sorang lagi Kolej kejururawatan, Penang ) kata diorg "kitaorg sorang masuk u pun duit tak cukup2".."hah itulah kuasa tuhan"...jawab abahku

so biler sekarang abah wat rumah macam mahligai ramai org iri hati...org kata duit tu baik pegi haji jer...dok nak beso kan umah anak semuo gi KL....weh saper2 yg iri hati 2 inilah hasilnyer kalu anak2 berjaya...ader rezeki sampai lah ke Mekah tu...insyaALLAH... bg kesenangan dan sentiasa doakan kebahagiaan mak n abah...sodeh lak eden....


No comments: